کنترلر PS5 DualSense در مورد خود PS5 چیزهای زیادی را فاش می کند

کنترلر PS5 DualSense در مورد خود PS5 چیزهای زیادی را فاش می کند

علیرغم همه گیر شدن کروناویروس ، سونی حداقل برای انتشار PlayStation 5 در سال 2020 به نظر می رسد. در حالی که مایکروسافت رقیب هنگام عرضه سخت افزارهای نسل بعدی خود به طور قابل توجهی شفاف تر عمل کرده است و جزئیات مربوط به ارادت خود به سازگاری به عقب ، طراحی غیر معمول را نشان می دهد. و حتی مشخصات کامل Xbox Series X ، سونی کارتهای خود را بسیار نزدیک به قفسه سینه خود نگه داشته است. سرانجام جزئیات ظهور دارند ، هرچند که با مشخصات اصلی در ماه گذشته شروع می شود ، و اکنون فاش کننده کنترل کننده پلی استیشن 5 ، معروف به DualSense است.
    
سونی شب گذشته سخت افزاری جدید را در مطلبی در وبلاگ معاون ارشد رئیس برنامه ریزی و مدیریت سیستم عامل Hideaki Nishino به همراه جزئیات برخی از ویژگی های آن نشان داد. در حالی که حداقل DualSense از نظر زیبایی شناسی ، رادیکال ترین حرکت از طراحی استاندارد جیپد پلی استیشن از زمان معرفی DualShock Controller در روزهای PS1 است ، کنترلر PS5 همچنین پنج نکته مهم را در مورد خود پلی استیشن 5 برای ما تعریف می کند. (احتمالاً) از زمان PST's EyeToy ، هیچ دوربینPlayStations دارای دوربین جانبی نیست ، هر نسل در حال تحول فن آوری برای تلاش بهتر برای ادغام ردیابی حرکت دنیای واقعی در بازی ها است. با PS3 و PS4 ، دوربین ها تا حد زیادی حرکت را از طریق سنجش نور ردیابی می کردند. به همین دلیل است که دستگیره های PlayStation Move ، کنترلر PS4 و حتی هدست های پلی استیشن VR دارای چراغ های جلویی هستند که به تلویزیون نگاه می کنند. کنترلر PS5 هنوز نوار سبک لنت PS4 را دارد ، اما به طور انبوه در موقعیت و عملکرد تغییر می یابد. اکنون این صفحه در زیر لمس قرار دارد – بیشتر در مورد آن در یک لحظه – و به نظر می رسد بیشتر به عنوان نور پس زمینه عمل می کند. هیچ نشانه ای وجود ندارد که بتواند چیزی بیش از شکوفایی بصری باشد ، شاید معادل دستی یک تلویزیون Ambilight. تنها نکته ای که حتی در آشکار سازی سونی وجود دارد این است که "ما موقعیت نوار نور را تغییر دادیم که به آن یک موسیقی پاپ اضافی می دهد". این لزوما چیز بدی نیست. نوع بازی های واقعیت مختلط که از توابع دوربین استفاده می کنند ، به ندرت بیش از یک کنجکاوی نیستند ، و حتی مایکروسافت از Kinect چشم پوشی کرده است – زمانی که بزرگترین نمونه صنعت بازی دوربین است. اگر سونی یک محیط جانبی مبتنی بر دوربین را برای PS5 منتشر می کند ، انتظار داشته باشید که این وسیله بسیار متفاوت از مدل های گذشته داشته باشد.
    
PSVR 2 بسیار متفاوت عمل خواهد کرد. مطابق موارد فوق ، اگر نسل PS5 شاهد ورود جانشین هدست پلی استیشن VR باشد ، نسبت به سخت افزار موجود بسیار متفاوت خواهد بود. اگر هیچ نوار نوری بر روی کنترل کننده به معنای دوربین نبود ، هر هدست VR به روز شده از Sony باید از فناوری جایگزین برای تعامل با پایه PS5 استفاده کند. البته اگر این اصلاً با PS5 کار کند. Oculus Quest نشان داده است که واقعیت مجازی وارد عصر بی سیم شده است و یک واحد مستقل می تواند یک تجربه رضایت بخش و غوطه وری را به تنهایی ارائه دهد. Quest همچنین از مزایای اصلی PSVR نسل فعلی استفاده می کند – این که توسعه دهندگان دقیقاً می دانند سخت افزار مورد نظر برای ساخت نرم افزار چیست (برخلاف ، به عنوان مثال ، VR مبتنی بر رایانه شخصی ، جایی که سیستم های فردی متفاوت خواهند بود). یک PSVR 2 مستقل می تواند در این زمینه بهبود یابد ، بازی بی سیم را بر روی سخت افزار با مشخصات ثابت ارائه می دهد ، بدون اینکه هیچ کدام از گزینه های تنظیم آن را با یک دوربین جانبی یا یک کنسول متصل کنید. البته اگر PSVR 2 فرضی نیز بتواند به آن متصل شود. یک کنترلر PS5 – اگر لزوماً نیازی به جفت شدن با کنسول اصلی نداشته باشد – در این صورت می تواند تک تک در Quest داشته باشد.
    
در حالی که ما انتظار داریم کنترل کننده های اصلی PSVR 2 بتوانند از Oculus Touch اکو استفاده کنند – غوطه وری لمسی به مراتب بیشتر در جهان های VR ایجاد می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا با اشیاء به شیوه ای طبیعی تر نسبت به wands PS حرکت کنند و در تعامل باشند – همچنین قادر به استفاده از یک منظم هستند. کنترل کننده امکان ایجاد انواع بیشتری از تجربه های بازی های مجازی را فراهم می کند. ایجاد محتوا پادشاه خواهد بود. کنترلر PS5 از دکمه Share که در صفحه PS4 معرفی شده است حذف نمی کند دکمه جدید ایجاد در جای خود قرار دارد. سونی می گوید این راه "راه های جدیدی برای بازیکنان برای ایجاد محتوای گیم پلی حماسی برای به اشتراک گذاشتن با جهان و یا صرفاً لذت بردن از خود" ارائه می دهد. با فرض امن ، PS5 بیشتر از مجموعه PS4 در ویرایش و ویرایش محتوا برخوردار است. این معقول است – پخش مستقیم از سرویس هایی مانند Twitch ، و پخش برنامه های مورد علاقه YouTube در نسل کنسول گذشته منفجر شده است و به احتمال زیاد همچنان در مرحله بعد رشد خواهد کرد. PS4 از تصاویر بسیار ساده و ضبط گیم پلی اخیر به همراه ویژگی های یکپارچه برای اشتراک گذاری در لایک های توییتر استفاده می کند ، اما انتظار داریم که بتوانیم کلیپ های ویدئویی طولانی تر ، ویرایش در کنسول و بارگذاری مستقیم را به همراه یک مجموعه کامل ذخیره کنیم. از ویژگی های جریان. در حقیقت ، کنترلر PS5 خود با وجود میکروفون یکپارچه یا به اصطلاح "یک آرایه میکروفون داخلی" به این امر اشاره دارد. سونی می گوید این "بازیکنان را قادر می سازد تا به راحتی با دوستان خود بدون هدفون گپ بزنند" اما همچنین در صورت ابتدایی راهی را برای بازیکنان فراهم می کند تا بتوانند جریان خود را بدون نیاز به پخش کردن روی هدست گرانقیمت خود را نقل کنند (اگرچه سونی نیز می گوید "اگر شما می خواهید برای مدت طولانی گپ بزنید ، خوب است که این هدست مفید باشد. ")

    
        
                        

بزرگتر بهتر است؟ در حالی که کنترل کننده اصلاح شده برای Xbox Series X کوچکتر می شود ، به نظر می رسد سونی رویکرد مخالف خود را با PS5 در پیش گرفته است ، با این که پد جدید کمی بزرگتر و حجیم تر از PS4 ظاهر می شود. اگرچه قرار گرفتن دکمه و چیدمان دکمه تقریباً یکسان به نظر می رسد ، اما خمیدگی واقعی پد باعث می شود که به نظر برسد ، در کل ، بزرگتر نیز خواهد بود. نیشینو می گوید: اگرچه به دلیل مقایسه عکس های رسمی یا دست به موقع ، اندازه گیرنده های گیرنده ضخیم تر از PS4 ضخیم تر است ، و ممکن است کمی طولانی تر باشد – اگرچه به جای عکس های مقایس رسمی یا دست به موقع ، سنجش آن دشوار است. "تیم طراحی ما با مهندسین سخت افزار ما برای قرار دادن محرک ها و محرک ها از نزدیک همکاری کرد و سپس پوسته کنترلر PS5 را در اطراف آنها طراحی کرد. این امر امکاناتی از قبیل محرکهای تطبیقی ​​را فراهم می آورد – "بنابراین شما واقعاً می توانید تنش اعمال خود را احساس کنید ، مانند هنگام تعظیم کمان برای شلیک پیکان" – و بازخورد هاپتیک و سر و صدا بهبود یافته است. پیشرفت های پیشرفته باعث دلخوشی در نینتندو سوئیچ شده اند ، با توجه به HD Rumble به اندازه کافی دقیق برای ایجاد حساسیت از یاتاقانهای توپ منحصر به فرد در چرخش 1-2-سوئیچ ، و می تواند به همان اندازه در بازی های PS5 غوطه ور باشد. کنترلر PS5 همچنین به نظر می رسد مانند کنترلر PS4 دارای بلندگو است. با استفاده از سونی شدید Tempest 3D AudioTech روی PS5 ، و PS4 pad قادر است صدای برخی از ترفندهای جالب را صدا کند – برای مثال در بازی هایی که از طریق پد قرار می گیرند ، برای یک جلوه مناسب و ضعیف ، مثلاً انتظار می رود این ویژگی تقویت شود. PS5 با وجود بسیاری از ویژگی های مانند این ، این در حالیست که توسعه دهندگان در واقع از عملکردهای رامبل یا بلندگو برای بازیکنان استفاده می کنند تا ببینند که این فناوری چگونه می تواند بازی ها را بهبود ببخشد .USB-C برای شارژ سریع درگاه شارژ در جلوی PS5 اکنون کنترلر USB-C است. این به دنبال تکامل کانکتورها برای کنترلرهای PlayStation است – PS3 از Mini-USB استفاده کرد ، PS4 به میکرو USB پرید و اکنون PS5 استاندارد جدیدتر و سریع تری را اتخاذ کرده است. این بیش از این است که فقط با زمانها هماهنگ باشد – اگر درگاه PS5 از قدرت شارژ سریع شارژ شود ، این بدان معنی است که می تواند با سرعت بیشتری شارژ شود ، به معنای وقفه کمتر در جلسات بازی. با USB-C بودن استاندارد جدید بین المللی فن آوری – چیزی که اپل در تلاش برای مبارزه با آن است ، و اتصالات لایتنینگ ناسازگار خود را به نفع خود قرار می دهد – همچنین باعث کاهش درهم و برهمی کابل برای کاربران خواهد شد ، زیرا یک بند ناف با چندین دستگاه سازگار خواهد بود. به احتمال زیاد whiteSony کنسولی را منتشر نکرده است که کنترل کننده ها با واحد پایه مطابقت نداشته باشند. وقتی PS1 خاکستری بود ، کنترلرها نیز همینطور بودند. هنگامی که آن کنسول اصلی به PSOne کوچکتر ، PSOne تغییر پیدا کرد ، به همین ترتیب جلوی بصری نیز به پدهای آن داده شد. PS2 ، PS3 ، و PS4 مشکی همه با پدهای هماهنگ راه اندازی شدند. با انتخاب كنترل كننده PS5 ، رویكرد سیاه و سفید دو تنی را انتخاب می كنید ، به نظر می رسد كه یك كنسول اصلی نیز كنترل خوبی خواهد داشت. این بی سابقه نیست – PS4 خود قابل تنظیم است ، با چهره های متنوعی به کاربران امکان ایجاد انواع رنگ های خاص خود را می دهد ، در حالی که ترمیم های رسمی مانند مدل Glacier White یا Metal Gear Solid V نسخه سفارشی منتشر شده نشان می دهد که چقدر از نظر بصری خوشایند نیست. پلی استیشن می تواند باشد. تصاویر منتشر شده از کیت dev PS5 نشان می دهد که این ترکیب همچنین ترکیبی از خاکستری و سیاه است و اگرچه احتمالاً واحدهای خرده فروشی چیزی شبیه به شکل V کنجکاو آن نخواهند داشت ، اما کنترلر PS5 نشان می دهد که تقسیم رنگ تصفیه شده و حفظ خواهد شد. WIRED😓 چگونه coronavirus آغاز شد و چه اتفاقی در آینده می افتد؟
    
🎲 بهترین بازی های ویدئویی و تخته ای برای زوج های خودزنی – WIRED را در توییتر ، Instagram ، Facebook و LinkedIn دنبال کنید

    
        
            
                    
                                
                    

            
            
                    
                        دریافت ایمیل از WIRED ، توجیهی بدون مزخرف خود را در مورد بزرگترین داستان در فن آوری ، تجارت و علم است. در صندوق ورودی خود را هر روز هفته در 12:00 تیز.
                    

                
                با وارد کردن آدرس ایمیل خود ، شما با خط مشی رازداری ما موافقت می کنید
            

            
                
                        متشکرم. شما با موفقیت در خبرنامه ما مشترک شدید. به زودی از ما خواهید شنید.
                
                
                        متأسفیم ، یک ایمیل نامعتبر وارد کردید. لطفاً تازه کنید و دوباره امتحان کنید.