JUSTIN TALLIS / AFP از طریق گتی ایماژ
انبارها سوپر مارکت ها را افزایش داده اند. اما آنها در حال بازگشت به عقب هستند. چند هفته پیش ، بسیاری از مردم دیگر قادر به دستیابی به انتخاب ریگاتونی ، هر نوع رولو یا جعبه تخم مرغ نبودند. راهروها لخت و وحشت بودند و ملت را گرفتند. یا به همین ترتیب فکر کردیم. داده ها نشان می دهد چیز دیگری در جریان بود. شرکت Kantar با استفاده از بینش های بازار نشان داد که تعداد قابل توجهی از مشتریان فقط با اضافه کردن چند مورد اضافی به مغازه خود ، موفق به شکستن سیستم معمولی روغنی شده بودند. تأثیر افزایش بسیار ناچیز تقاضا از هر خریدار در اوایل نشان داد که سوپر مارکت ها چقدر آماده برای آنچه در آستانه آن بود ، آماده نبودند.
و به سختی می توانید آنها را سرزنش کنید. این سوپر مارکت ها برای برنامه ریزی ماه ها برای رویدادهای فصلی مانند کریسمس ، عادت دارند که مردم بیشتر از آنچه که معمولاً در سایر ساعات سال انجام می دهند ، خریداری کنند. در این مدت ، خرده فروشان شروع به استفاده از انواع فضای موجود در فروشگاه ها می کنند ، لیگ اسپارکس ، استاد مطالعات خرده فروشی در دانشگاه استرلینگ می گوید. وی توضیح می دهد: "سهام بالای قفسه ها را می بینید ، سهام را در صندلی عقب مشاهده خواهید کرد ، تریلرهایی را در خارج از فروشگاه مشاهده خواهید کرد." عدم توانایی مقابله با تقاضای غیر منتظره منجر به مشکلات کوتاه مدت در عرضه کوتاه مدت شده است و روش های نابسامانی زنجیره های عرضه سوپر مارکت های مدرن را در معرض نمایش قرار داده است. جرقه می گوید اکثر آنچه در قفسه ها مشاهده می کنید ، کلیه سهام موجود در سوپر مارکت است. چرا آنها بیشتر در عقب نگه ندارند؟ وی توضیح می دهد: "اگر سهام زیادی دارید ، قیمت کالاهایی که مصرف کنندگان می خرند بسیار بالا می رود." مشتریانی هستند که برای هزینه های اضافی فضای خرده فروشی اصلی این لایحه را تأمین می کنند ، این یکی از دلایلی است که باعث می شود سهام در سوپر مارکت های محلی مانند تسکو اکسپرس گاهی گران تر از شعبه های بزرگتر باشد. در دهه 1980 ، سوپر مارکت ها اکثر سهام خود را نگه داشتند. در اتاقهای عقب اما در دوره رکود اقتصادی در سال 1977 ، تسکو بازی را تغییر داد: دریافت که مصرف کنندگان تسمه نقدی به مراتب کمتر از حد معمول خرید می کنند و بنابراین "عملیات پرداخت" را آغاز کرد. به محض همزمان شدن با Jubilee Silver's Queen ، Tesco تمام فروشگاه های خود را تعطیل کرد و قیمت های آن را کاهش داد و بدین ترتیب جنگ های قیمتی را که امروز شاهد آن هستیم بین سوپر مارکت های بزرگ شروع کرد. تنها راهی که Tesco در آن زمان توانست قیمت های خود را کاهش دهد ، به این دلیل بود که به سمت یک مدل تحویل به موقع حرکت کرد ، همان روشی که امروزه همه سوپرمارکت های بزرگ برای بسیاری از محصولات خود استفاده می کنند. هم زمان فقط به فروشگاههای اینترنتی متکی است که بصورت روزانه و بصورت روزانه و بر اساس میزان تقاضا در هر فروشگاه شخصی ، بصورت انبار فروشگاه خود را سفارش می دهند. برای انجام این کار ، تهیه کنندگان این کالاها را به مراکز توزیع سوپر مارکت ها ، که بسیاری از آنها در شرق میدلندز واقع شده اند ، در منطقه ای به نام مثلث طلایی ارسال می کنند. در اینجا سوپرمارکت ها به همه بزرگراه های اصلی دسترسی آسان دارند و می توانند ظرف چهار ساعت به 90 درصد کشور برسند. پس از حضور در مراکز توزیع ، سفارشات بر روی کامیون های آماده تحویل سوپرمارکت ها طبقه بندی شده و بارگیری می شوند.
در شرایط عادی ، سیستم زنجیره تأمین هم زمان بسیار باورنکردنی کارآمد است و در اصل باعث صرفه جویی در خرده فروش و مصرف کننده می شود. ریچارد ویلدینگ OBE ، استاد استراتژی زنجیره تأمین در دانشکده مدیریت کرنفیلد ، می گوید: "این در واقع یک عملیات لجستیکی با معقول و منطقی است که سالهاست به طرز شگفت انگیزی کار کرده است." این یک کالای همگام سازی شده کالا از طریق زنجیره تامین خاص است. چالشی که پیش رو داریم این است که خرید هراس باعث افزایش فزاینده تقاضا در زنجیره تأمین خاص می شود ، و سپس محدودیت های ظرفیت را به دست می آورید. ”این محدودیتهای ظرفیت تأثیر مداوم در هر پیوند در فروشگاههای اینترنتی سوپر مارکت دارد. زنجیره تأمین زمان مراکز توزیع پایین سهام دارند زیرا خرده فروشان در حال سفارش بیشتر به فروشگاه های خود هستند. اما آنها نمی توانند منابع بیشتری را در مراکز توزیع بدست آورند ، زیرا آنها نمی توانند به اندازه کافی سریع آن را به سوپر مارکت ها منتقل کنند. در حالی که قفسه ها به سرعت خالی می شوند ، و سوپر مارکت ها فضای کافی برای اتاق خود را برای نگهداری از آن ندارند. با زمان قرار دادن سهام روی قفسه ها ، موارد از بین رفته اند ، که منجر به قفسه های خالی ما شده است. Wilding معتقد است ، بیش از مقدار کافی سهام در زنجیره تأمین وجود دارد ، ظرفیت این را ندارد که همه آنرا به سرعت تحویل بگیریم. کانت دریافت که فروش کاغذ توالت ، به عنوان مثال ، در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است. برای هفته منتهی به 8 مارس ، در حالی که فروش ماکارونی خشک 55 درصد افزایش یافته است. در پاسخ ، Sainsbury تصمیم گرفت که تمام پیشخوان های گوشت ، ماهی و پیتزا را ببندد تا شبکه تحویل خود و کارمندان محصولات ضروری را آزاد کند.
در سوپرمارکت ها در سراسر کشور ، قفسه ها بیش از کاغذ توالت را خالی کرده اند. در رسانه های اجتماعی ، عکس هایی از راهروها که قرار است پر از محصولات تازه مانند میوه ، سبزیجات ، ماهی ، گوشت ، تخم مرغ و شیر باشد در عوض زباله های بی ثمر را نشان می دهد. اینها همه با ماندگاری کوتاه تری وجود دارد ، آنها نمی توانند مدت طولانی در مراکز توزیع طولانی بمانند و با قوام بیشتری نسبت به کالاهای کنسرو شده یا یخ زده تولید می شوند. الكساندر تراوتریمز ، استاد زنجیره تأمین و مدیریت عملیات در دانشكده بازرگانی دانشگاه ناتینگهام ، می گوید كه تولید محصولات لبنی مانند شیر بسیار پایدار است – نرخی كه گاوها شیر تولید می كنند و نرخی كه مردم در آن مصرف می كنند آنچنان نوسان نمی كند. این بدان معنی است که تولید نمی تواند به همان روشی که کالاهای کنسرو شده است ، افزایش یابد. در چنین شرایطی ، مشتریانی که به طور طبیعی محصولاتی را با طولانی ترین تاریخ انقضا انتخاب می کنند ، به دلیل تقاضای زیاد و سطح پایدار تولید ، دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند. وی گفت: "وقتی در حال حاضر چیزهایی را در سوپر مارکت خریداری می کنیم ، امیدواریم با یک یا دو هفته ماندگاری ماست خریداری کنیم. اگر تقاضا متغیر باشد ، میزان ماندگاری مورد نظر ما تغییر می کند ، بنابراین ممکن است دو هفته بیشتر نماند ، ممکن است فقط چند روز فرصت داشته باشیم تا آن را بخوریم. " مدیر مشاوره Scala ، که خدمات مدیریتی را برای بخش های زنجیره تأمین و لجستیک ارائه می دهد. سبزیجات تازه تهیه آنها نیز ممکن است دشوارتر باشد زیرا آنها اغلب از کشورهایی مانند اسپانیا وارد می شوند. با این وجود ، Trautrims خوشبین است که توانایی ما برای بدست آوردن محصولات تازه بهبود می یابد. "من فکر می کنم در این زمان از سال ، به هر حال محصولات تازه تری از انگلستان می آید. ما احتمالاً بسیار خوش شانس هستیم که [it’s happening at this] زمان سال ، "او می گوید. "سوال واقعی در اینجا به جایی تبدیل می شود که کارگران برداشت فصلی از کجا به دست می آیند." و گرچه کاغذ توالت محصول تازه ای نیست ، اما عوامل محدود کننده خاص خود را در زنجیره تأمین دارد. مشکل پر کردن سهام کاغذ توالت این است که نه تنها فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد ، بلکه خرده فروشان نیز ارزش زیادی در آن نمی دانند. ویندلینگ توضیح می دهد: "چگالی ارزش به معنای فضای بسیار زیادی را اشغال می کند ، اما ارزش پول زیادی هم ندارد." "اگر ما قصد داشتیم رول توالت را به سوپرمارکت ها ترجیح دهیم ، آنچه به شما پایان می دهد این است که همه این کامیون ها پر از کالاهای بسیار کم ارزش است و هیچ جایی برای چیز دیگری ندارد." این محدودیت های عرضه همچنان به عنوان افراد شروع به سفارش تحویل خانه می دهند زیرا به آنها گفته می شود در خانه بمانند. در روز جمعه ، تسکو شروع به محدود کردن خریداران به 80 فقره در هر سفارش به عنوان این شرکت همچنان به اتمام اسلات های تحویل خود ادامه داد. این شرکت دریافت که خریداران سفارش بیش از 100 مورد را سفارش داده اند ، بسیار بالاتر از میانگین تعداد حدود 60 کالا در هر سفارش. مشتریان بیش از هر زمان دیگری برای غذای خود پرداخت می کنند. آمار و ارقام مربوط به مدیریت مالی بلک تاور نشان داد که مردم به دلیل بیماری کورون ویروس 25.5 درصد افزایش یافته اند. در زمان نگارش ، Asda تا 10 آوریل هیچ اسلات تحویل آنلاین ندارد ، در حالی که اسلات تحویل در Waitrose ، Marks & Spencer است. ، موریسونز و تسکو دیگر موجود نیست. ایسلند و Sainsbury اسلات تحویل را برای افراد مسن ، آسیب پذیر و معلول در اولویت قرار داده اند ، اما به گفته Sainsbury تا سه هفته آینده هیچ شکافی وجود ندارد. دلیل این تاخیر گسترده بسیار ساده است: تحویل خانه به طور گسترده به افرادی که از قفسه هایی که در سوپرمارکت ها خالی شده اند و یا از مراکز تخصصی کوچک وارد می شوند ، وابسته هستند ، تأکید می کند: "در بعضی از سوپرمارکت ها ، به کارمندان فروشگاه مراجعه کنید و سفارشات مشتری را انتخاب کنند ، و مردم را ملزم به انجام این کار می کند. "پری می گوید: و برای تحویل آن کالاها لازم است که رانندگان تحویل شوند. این وانتهای حمل و نقل باید قادر باشند نه تنها مواد غذایی تازه و غذای تازه ، بلکه مواد خطرناک مانند محصولات تمیز کننده را نیز حمل کنند ، که همه آنها باید درون ون جدا شوند. Wilding توضیح می دهد: "اگر می خواهید 20 نفر را تحویل بگیرید ، باید اطمینان حاصل کنید که چیزها به ترتیب خاصی مرتب شده اند و بر روی کامیون ها بارگذاری شده است ، به طوری که می توان آن را با نظم خاصی از وسیله نقلیه جدا کرد." با تمام این پیچیدگی ها ، سوپر مارکت ها برای پشتیبانی از افزایش تقاضا برای مواد غذایی و ملزومات خانگی مجبورند مدل خود را سازگار کنند. اسپارکز فکر می کند که سوپر مارکت ها شروع به دور کردن محصولات خود خواهند کرد ، به این ترتیب به جای 25 نوع ماکارونی ، فقط دو یا سه وجود خواهد داشت. به این ترتیب ، خرده فروشان می توانند کالاها را از تولیدکنندگانی که در حال حاضر در بریتانیا مستقر هستند و نه اینکه بگوییم ماکارونی از ایتالیا حمل کنند. تولیدکنندگان همچنین می توانند از طریق واسطه ، تحویل مراکز توزیع و تحویل مستقیم به فروشگاه را متوقف کنند. جرقه می گوید: "برخی از این موارد به عقب برگشته است ، بنابراین ممکن است نان Warburtons تحویل فروشگاه را کمی بیشتر انجام دهد." اسپارکز می گوید: حمل کنندگان نیز می توانند به سمت یک سیستم کارآمد تر حرکت کنند ، که در آن آیتم ها توسط پالت بار روی قفسه ها چرخیده می شوند. یا در جعبه ها ، به جای موارد فردی. Trautrims می گوید: "فکر می کنم آنچه ما خواهیم دید این است که خرده فروشان بزرگ احتمالاً مجبور خواهند شد که بیشتر به یک مدل Aldi و Lidl بروند و در آنجا تعداد خطوط کمتری داشته باشید زیرا این امر به کارآیی بیشتری دارد و به کارمندان کمتری نیاز دارد." در همین زمان ، رانندگان تحویل غذا ، که زمانی برای رستوران ها و کافه ها در نظر گرفته شده بود ، می توانند ظرفیت خود را برای تحویل سهام از مراکز توزیع تغییر دهند ، نه اینکه بتوانند از عرضه کننده های رستوران کالا تهیه کنند. برخی قبلاً بسیج کرده اند: هفته گذشته ، SCALA اعلام کرد که در حال تشکیل یک گروه کار اضطراری همکاری زنجیره تأمین COVID-19 است که تولیدکنندگان انگلستان را برای کمک به تغذیه ملت جمع می کند. و از 19 مارس ، دولت اعلام كرد كه قوانين رقابت را در حال آرامش بخشي مي داند كه سوپرماركت ها بتوانند با هم در پاسخ coronavirus كار كنند و به رقبا اين امكان را مي دهد تا براي اولين بار سطح سهام ، مراكز توزيع و ون هاي تحويل خود را به اشتراك بگذارند. دولت به طور هم زمان اعلام کرد که در حدود ساعت رانندگان قوانین آرامش بخش است ، به طوری که رانندگان بیشتری می توانند ساعات طولانی تری برای تحویل کالاهای لازم رانندگی کنند. با تشکر از Coronavirus ، طلوع تازه ای از تدارکات سوپر مارکت در دسترس است. رقبای قدیمی می خواهند سرانجام 40 سال از "عملیات بازرسی" را کنار بگذارند و سیستم جدیدی را آغاز کنند که شامل همکاری با هم برای حفظ کشور است. آلکس لی نویسنده WIRED است. وی توییت خود را از پوشش @ 1AlexLCoronavirus از WIRED😓 چگونه شروع کرد و بعد از آن چه اتفاق می افتد؟ ❓ آیا الکل coronavirus را می کشد؟ بزرگترین اسطوره ها ، شگفت زده – World of Warcraft ، وحشت coronavirus ما را کاملاً پیش بینی کرد
data داده های پرواز مقیاس عظیمی از Covid-19 را نشان می دهد. دنبال کنید WIRED در توییتر ، اینستاگرام ، فیس بوک و لینکدین
دریافت ایمیل از WIRED ، توجیهی بدون مزخرف خود را در مورد بزرگترین داستان در فن آوری ، تجارت و علم است. در صندوق ورودی خود را هر روز هفته در 12:00 تیز.
با وارد کردن آدرس ایمیل خود ، شما با خط مشی رازداری ما موافقت می کنید
متشکرم. شما با موفقیت در خبرنامه ما مشترک شدید. به زودی از ما خواهید شنید.
متأسفیم ، یک ایمیل نامعتبر وارد کردید. لطفاً تازه کنید و دوباره امتحان کنید.