اختیار کانال SUEZ / HO / EPA-EFE / Shutterstock
کانال سوئز ممکن است بزرگترین میانبر بشریت باشد. آبراه 120 مایلی که از گوشه شمال شرقی مصر عبور می کند ، دریای مدیترانه و سرخ را به هم متصل می کند و باعث نجات کشتی ها در مسیر آسیا-اروپا در یک دور 6000 مایل دور آفریقا می شود – یک سفر 12 روزه به یک حمل و نقل 12 ساعته تبدیل می شود. قدرت های جهانی و دزدان دریایی قرن 21st بر سر خط آبی نازک که 12 درصد از کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد ، جنگیده اند. اما این شریان تجاری مهم اکنون مسدود شده است. صبح روز سه شنبه ، Ever Given – یکی از بزرگترین کشتی های باری در جهان – در حالی که از کانال به سمت شمال می رفت در حالی که از شمال عبور می کرد از کانال عبور کرد و دچار قطعی برق شد. در 400 متری کشتی تقریباً به اندازه ساختمان امپایر استیت است. و در نهایت به پهلو در یک مجرا آب گیر افتاد که در باریک ترین حالت ، عرض آن فقط 205 متر است.
مسابقه انتقال کشتی اکنون در سومین روز خود است. حداقل 150 کشتی مملو از نفت ، قطعات خودرو و کالاهای مصرفی اکنون در این بحران دردناک و متحرک در هر دو طرف سوئز انباشته شده اند. تقریباً به ارزش 10 میلیارد دلار سوخت و فرآورده ، که منتهی به نقاط دوردست کره زمین است ، اکنون در یک ترافیک آبزی گیر کرده است. در همین حال ، یک حفار کوچک در کنار مگاشیپ 220،000 تنی به تصویر کشیده شده است که اپراتور آن را به یک شهرت اینترنتی تبدیل کرده است. از آن زمان ، قایق های یدک کش ، لایروب و – بله – حفاران در محل حادثه بوده اند. اما مشخص نیست که چقدر طول می کشد تا ترافیک از سر گرفته شود. کانال سوئز آفریقا و آسیا را تقسیم می کند. این بدان معناست که Ever Given در حال حاضر در دو قاره قرار گرفته است: استرن آن در آبهای آفریقا باقی مانده است ، کمان آن در سرزمین های آسیا استراحت دارد. لنجرها و قایق های باریک مرکوگلیانو ، بازرگان سابق دریایی و دانشیار تاریخ دانشگاه دانشگاه کمبل کارولینای شمالی. وقتی کشتی به ساحل می رود ، پایین آن را از مسیر خارج می کند. کمان در بالای خاک قرار می گیرد. شما می خواهید آن کثیفی را از سر راه بردارید و سپس او را با قایق های یدک کش عقب بکشید. " ناوگان لایروبی به دلیل خیس بودن آبراه به طور مداوم در سوئز کار می کنند. این خبر خوبی برای همیشه داده شده است – اگر همه آنها بتوانند به کشتی برسند. "آنها کجا هستند؟ جنوب یا شمال؟ چون او کانال را مسدود کرده است. اگر آنها در موقعیت اشتباهی قرار بگیرند ، مشکلی ایجاد می کند ، "مرکوگلیانو می گوید.
اقتدار کانال SUEZ / HO / EPA-EFE / Shutterstock
کمان Ever Given در نهایت به ساحل شرقی کانال هل داده شد و در کنار ساحل قرار گرفت. اما این ساده نیست که مقداری گل را دور بریزید و کشتی را آزاد کنید. Mercogliano می افزاید: "این برخورد می تواند باعث ایجاد مکش بین رگ و گل شود و شکستن آن را سخت می کند." به نظر می رسد چرخش ، به جای کشیدن ، راهی برای پیش بردن باشد. "شما می خواهید برای چرخاندن او از قایق های یدک کش استفاده کنید ، بنابراین به جای اینکه کمان او را در ساعت 2 رو به رو و در ساعت 8 عقب باشید ، او را در جهت خلاف عقربه ساعت بچرخانید ، بنابراین عقب او دوباره ساعت 6 روبرو می شود." چهارشنبه شب ، Bernhard Schulte Shipmanagement ، مدیر فنی Ever Given ، گفت که لایروبی ها در حال کار برای پاک کردن شن و ماسه و گل و لای اطراف کشتی هستند. قایق های یدک کش ، همراه با وینچ های Ever Given’s ، در حال کار برای جابجایی کشتی بودند. با این حال ، پیشرفت کند بوده است. Ever Given ممکن است کمی چرخیده باشد ، اما هنوز خیلی گیر کرده است. سبک کردن بار مصرف برخی از 20،000 کانتینر موجود در حال حاضر موجود در Ever Given – و کاهش فقط برخی از بارهای 220،000 تنی – کاری بیهوده به نظر می رسد. اما به همین سادگی نیست. مرکوگلیانو توضیح می دهد: "در واقع برداشتن جعبه بسیار دشوار است." "بندرهای زیادی وجود ندارد که بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید جایی که جرثقیل ها می توانند به او برسند و تقریباً غیرممکن است که یک جرثقیل شناور را بیاورید تا به اندازه کافی کانتینر خارج شود. بنابراین سبک کردن او بسیار دشوار است. "اما اندازه و وزن ناخوشایند کشتی باید در نظر گرفته شود زیرا کمان آن هنوز در برابر کرانه شرقی قرار دارد. با توجه به اینکه طول کانال بیش از حد وسیع است ، نگرانی وجود هم کمان و ساحل سخت – و وسط او شناور است. Mercogliano می افزاید: "این مانند قرار دادن اتومبیل خود روی بلوک است ، در حالی که بلوک زیر دو سپر شما قرار دارد." "شما نمی خواهید یک حرکت شلی در این بین ایجاد کنید و ترس باعث ایجاد فشار بر روی بدنه می شود. کشتی ها برای آن طراحی نشده اند ، بلکه برای شناور شدن طراحی شده اند. "
بدترین حالت ممکن این است که Ever Given را فشار داده و کشتی شکسته شود. "شما فقط نشت سوخت نخواهید داشت ، بلکه احتمالاً ضرر کشتی است." این امر مستلزم یک عملیات نجات عظیم است که کشتی را از جاده خارج می کند و کانال پس از بازیابی کالا و بقایا ماهها بسته خواهد شد. مسیریابی مجدد با پیشرفت در Ever با توجه به سرعت آزار دهنده – و تبدیل شدن شناور به موضوع چرخش های سه نقطه ای آستین پاورز – آیا صف پایدار کشتی هایی که در شمال و جنوب سوئز در حال ساخت هستند باید ترک کنند در حالی که آنها می توانند؟ آیا باید لنگر بکشند ، مسیریابی کنند و حرکت کنند؟ جورجیوس هاتزیمانولیس از ردیاب زنده دریایی MarineTraffic می گوید: "نه ، هنوز نه." "تغییر مسیر 12 تا 13 روز به یک سفر اضافه می کند و هزینه های سوخت نیز قابل توجه است." متأسفانه تغییر مسیر به معنای استفاده از مسیر کیپ در قرن های گذشته است: دور زدن در اطراف آفریقا. هاتزیمانولیس اضافه می کند: "حتی اگر فردا باشد ، بهتر است یک یا دو روز در صف منتظر بمانید تا یک سفر دو هفته ای به آفریقا به اروپا یا آسیا بروید." هزینه های زیادی نیز در پی دارد. نرخ متفاوت است ، اما هزینه حمل و نقل معمولی از طریق سوئز 500000 دلار است. برگشت و حرکت به سمت آفریقا بخش مهمی را به لایحه نهایی اضافه می کند. سپس این مسئله وجود دارد که چه کسی هزینه را پرداخت می کند. "من مطمئن نیستم که منشورها مایل به تهیه این هزینه اضافی هستند – و شرکت های حمل و نقل نیز این کار را نمی کنند." اگر کشتی ها نتوانند تغییر مسیر دهند ، می توان بار را به جای آن حمل کرد؟ آیا می توان مأموریت های پیچیده لجستیکی و بازگشت به کشور را مشاهده کرد که در آن کالاها از طریق جاده تخلیه و تحویل می شوند؟ هاتزیمانولیس توضیح می دهد: "حمل کانتینر به داخل زمین برای تانکرها کارساز نیست – شما نمی خواهید ناوگان کامیون هایی را پیدا کنید که به اندازه کافی بزرگ باشند تا همه اینها را حمل کنند." "شما ممکن است بسته خود را به مصر برسانید ، اما پس چگونه آن را به چین می رسانید؟ راحت ترین کار این است که صبور باشید و منتظر بمانید. "راینر کلر ، که در یک شرکت حمل و نقل فوروارد مستقر در جنوب غربی آلمان کار می کند ، می گوید که شرکت وی بارهای Ever داده شده را دارد. "ما همه چیز از پوشش بالش گرفته تا کابل و سیم برای ماشین سازی در آنجا داریم. این کالاها برای رسیدن به بندر روتردام و مقصد نهایی آلمان بود. شرکت ما در گذشته به طور منظم از کشتی – و کانال استفاده می کرده است. »در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییر مسیر حمل و نقل وجود نداشته است – علی رغم صبر و تحمل که پوشیده است. "ما قبلاً واکنشهای بسیار ناخوشایندی از طرف مشتریان خود دریافت کرده ایم ، حتی اگر شرکت ما فقط بر طبق برنامه کشتی ارائه شده توسط خطوط حمل و نقل ، اسلاتهای کانتینر را روی کشتی رزرو کند." هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه عواملی باعث قطع برق Ever Given شده است – و چگونه در نهایت از طریق آبراه به صورت افقی خرد شد. به گفته اداره کانال سوئز ، این کشتی توانایی هدایت خود را در میان وزش باد و طوفان شن از دست داد. متأسفانه ، آسان نیست که کشتی را به موقعیت خود بکشید ، سوئیچ را بزنید و آن را دور کنید. مرکوگلیانو ، که سه بار به سوئز سفر کرده است ، می گوید: "اولویت مصری ها هرگز داده نخواهد شد – این کانال جریان خواهد داشت و کشتی را به کنار خود سوق می دهد." "این یک ناوبری آسان است زیرا شما نمی توانید گم شوید و یک طرفه است ، اما می توانید دید شما را کاملاً از دست بدهد: طوفان شن شروع به کار می کند." بدون شانه سخت به سبک بزرگراه ، کشتی نمی تواند در آب بماند طولانی سرنوشت آن ممکن است در دریاچه بزرگ تلخ باشد. تقریباً یک سوم مسیر صعود به سمت شمال سوئز – و 30 کیلومتری شمال موقعیت فعلی Ever Given – دریاچه آب شور به عنوان یک خط عبور استفاده می شود. کشتی های آنجا می توانند در لنگرگاه مستقر شوند. این مکان همچنین آخرین مکان استراحت ناوگان زرد است – حدود دوازده کشتی که در نتیجه جنگ شش روزه در سوئز مانده بودند. به دور از اجازه ادعای Ever Give توسط دریا ، کشتی احتمالاً به بندر مجاور منتقل می شود. بار تخلیه خواهد شد و کشتی تحت تعمیرات جزئی قرار خواهد گرفت. مرکوگلیانو اضافه می کند: "در صورت لزوم باید آن را به یک کارخانه کشتی حمل کرد." "ممکن است مجبور شود او را برای بازرسی بدنه محکم کند." مرکو گلیانو می گوید که اواخر ماه مارس جزر و مد زیادی اتفاق می افتد ، که به تیم نجات بهترین نتیجه را می دهد تا "هرگز داده شود". منتظر این مدت طولانی ، برای کشتیرانی جهانی که قبلاً با سرعت سرسام آوری برای جبران از تأثیر Covid کار می کرد فاجعه بار بود. تأخیر سه روزه در تجارت از قبل تأثیرات بزرگی خواهد داشت و به طور بالقوه باعث افزایش هزینه های سوخت می شود. هاتزیمانولیس توضیح می دهد: "بسیاری از مردم باید برنامه های خود را تغییر دهند." "Ever Given با بسیاری از کانتینرها که از طریق راه آهن به سمت اروپای مرکزی و شرقی می رفتند به روتردام می رفت – مجریان قطار باید برنامه ها و ظرفیت را تنظیم کنند." در حال حاضر ، بهترین کار این است که بنشینید ، منتظر بمانید و امیدوار باشید که بتوان Ever Given را نسبتاً سریع و با خیال راحت یدک کشید. مرکوگلیانو می گوید: "آنها کانال سوئز را" نقطه خفه "می نامند و آنچه اکنون می بینید نمایش گرافیکی از آن است." "اگر خاموش شود ، نشان می دهد که لجستیک و زنجیره تأمین ما چقدر آسیب پذیر است – همه ما به تدارکات ورود و خروج بستگی داریم. این اهمیت کانال سوئز است. "داستان های جالب تر از WIRED🇪🇺 لخته شدن خون و اطلاعات غلط. شکست AstraZeneca در اروپا پیامدهای مخربی به همراه خواهد داشت Brexit باعث ایجاد ویرانی در لژیون dropshippers انگلیس می شود📱 دستگاه خود را ارتقا دهید. بهترین قاب های آیفون 12 که هم اکنون می توانید خریداری کنید
to به WIRED Podcast ، هفته علوم ، فناوری و فرهنگ گوش دهید ، که هر جمعه تحویل داده می شود👉 WIRED را در توییتر ، اینستاگرام ، فیس بوک و لینکدین دنبال کنید
WIRED روزانه ، بدون هیچ مزخرفی درباره همه بزرگترین داستانهای فن آوری ، تجارت و علم ، بیهوده باشید هر روز هفته در ساعت 12 شب به وقت انگلستان در صندوق ورودی خود باشید.
با وارد کردن آدرس ایمیل خود ، با سیاست حفظ حریم خصوصی ما موافقت می کنید
متشکرم. شما با موفقیت در خبرنامه ما مشترک شدید. به زودی از ما می شنوید
متأسفیم ، شما یک ایمیل نامعتبر وارد کرده اید. لطفاً تازه کنید و دوباره امتحان کنید.