آینده ربات Ocado یک نقص عمده دارد: انسانهای ارزان قیمت و لوس

آینده ربات Ocado یک نقص عمده دارد: انسانهای ارزان قیمت و لوس

همه گیر با خرده فروشی Ocado مهربان بوده است. همانطور که یک سری قفل کردن ، تعداد زیادی از مردم را مجبور به محافظت کرد ، تجارت آنلاین مواد غذایی – که وب سایت و برنامه آنها در میان خرید وحشت مارس 2020 خراب شد – از رشد 35 درصدی درآمد به 2.2 میلیارد پوند در سال تا نوامبر خبر داد. ممکن است تجارت طی سال گذشته از شریک تأمین طولانی مدت Waitrose جدا شده باشد ، اما مشتریان به وضوح سرمایه گذاری مشترک با مارکس و اسپنسر را دوست داشتند که جایگزین آن شد. سه ماه اول سال 2021 مقایسه مستقیم با فعالیت قبل از همه گیری را امکان پذیر می کند: درآمد 40 درصد افزایش داشت در حالی که متوسط ​​تعداد سفارشات هفتگی دریافت شده توسط تجارت 8000 تا 329،000 افزایش داشت. در بیانیه معاملات سه ماهه اول شرکت ، مدیر اجرایی Ocado Retail ، ملانی اسمیت گفت که این اعداد نشان دهنده این واقعیت است که "تعداد زیادی از مصرف کنندگان انگلیس تغییر دائمی به خرید آنلاین مواد غذایی" داده اند.

بر اساس این نتایج ، گروه Ocado به آرزوی 20 ساله خود در ایجاد اخلال در بخش خرید مواد غذایی بدون استفاده از فروشگاه های آجر و ملات رسیده است. فقط Ocado فقط یک خرده فروش آنلاین نیست و نتایج گسترده تر آن داستان بسیار متفاوتی را بیان می کند. در حقیقت ، بازوی فناوری و رباتیک گروه در طی همه گیر شدن بیماری کشیده شد: در سال منتهی به ماه نوامبر ، درآمد حاصل از Ocado Solutions 14 درصد افزایش یافت اما درآمد 38 درصد کاهش یافت. به طور کلی ، گروه Ocado برای سال 44 میلیون پوند ضرر کرد. برای سرمایه گذاران این واقعیت که این کسب و کار ، که در سال 2010 در بورس اوراق بهادار لندن وارد شده است ، هنوز سود قابل توجهی کسب نکرده است مشکل ساز است. راس مولد ، مدیر سرمایه گذاری در AJ Bell ، خاطرنشان می کند که قیمت سهام Ocado "به طرز خارق العاده ای موفق بوده است" و از زمان شناور شدن شرکت بیش از 1000 درصد افزایش یافته است. وی می گوید این واقعیت که از ابتدای امسال شروع به کاهش کرده است ، از بالاترین سطح ژانویه یعنی 2،808p به 2،070p ، می تواند نشانه این باشد که سرمایه گذاران در حال از دست دادن صبر در مورد تجارت هستند. "بازار در حال چرخش است زیرا سرمایه گذاران از سهام رشد طولانی مدت دور می شوند – آنها سهام بهبودی می خواهند. " "مردم به میخانه ها و سینما ها برمی گردند – این شرکت ها رشد بسیار بیشتری نشان می دهند و این شرکت ها بسیار ارزان تر از Ocado هستند. مردم فردا از مربا گرانی دور می شوند تا امروز به مربا ارزان تر تبدیل می شوند. »مشکل اساسی که Ocado با آن روبرو است این است که برای شروع بازده ، تجارت فناوری با رشد بالا که سرمایه گذاران از آن پشتیبانی می کنند زمان زیادی طول می کشد. در انگلستان ، این تجارت از روبات ها برای انجام سفارشات مشتریان Ocado Retail و Morrisons استفاده می کند ، که Ocado از سال 2013 تحویل می گیرد. در مراکز تحقق مشتری (CFC) در بریستول ، دوردون و اریت هزاران ربات از شبکه های کالا عبور می کنند ، وسایل را با سرعت می چید تا در کیسه ها ریخته شود و توسط کارکنان انسانی شرکت تحویل داده شود. این تجارت سایت های دیگری در کانادا و فرانسه دارد و Andover CFC آن ، که در فوریه 2019 با آتش سوزی یکسان شد ، در اواخر سال جاری بازگشایی خواهد شد.

تیم استاینر ، مدیر اجرایی گروه ، می گوید که 15 انبار دیگر در حال ساخت است – تنها یک معامله با خرده فروش آمریکایی Kroger به 20 CFC احتیاج دارد که برای یک دوره سه ساله ساخته و ساخته شوند. وی پیش بینی می کند شرکتی که 60،000 ربات را کنترل می کند ، به مشتریان این امکان را می دهد تا سریعتر و ارزان تر از گذشته با سفارشات برخورد کنند. اما هیچ امپراتوری در یک روز ساخته نمی شود ، و در حالی که مشتریان فعلی و مشتری های آینده منتظر هستند تا زیرساخت ها ایجاد شود ، اوکادو کمترین کار را می تواند انجام دهد اما صرف ، هزینه ، هزینه کند. اشتاینر متقاعد شده است که سرمایه گذاران Ocado مایل به صبر هستند آن را بیرون او می گوید: "سهامداران چشم انداز ما را خریداری کردند و ما سرمایه خوبی داریم." اما ریچارد هانتر ، رئیس بازارهای Interactive Investor ، مانند مولد چندان مطمئن نیست. او می گوید: "سمت روبات یک پیشرفت بسیار هیجان انگیز است ، اما از نظر قیمت سهام ، نزدیک به نقطه ای است که شرکت باید تحویل دهد." "فشار افزایش خواهد یافت. در حالی که Ocado منتظر ساخت مراکز توزیع و استقرار روبات ها است ، رقبایی که سرعت بیشتری دارند در قلمرو آن جابجا می شوند. علی رغم آزمایش سرویس تحویل یک ساعته Ocado Zoom از دو سال پیش ، این شرکت هنوز فقط قادر به ارائه خدمات در مناطق خاصی از غرب لندن است. اشتاینر می گوید این طرح قرار است 20 مکان بزرگنمایی داشته باشد که در مجموع 400-600 میلیون پوند فروش خرده فروشی ایجاد کند ، اما اجرای این طرح دو تا سه سال طول می کشد.

در همین حال ، Deliveroo سال گذشته به سرعت 15000 سوار اضافی را بسیج کرد زیرا تقاضا برای سرویس آماده سازی آن افزایش یافت و همچنین به بخش تحویل مواد غذایی سریع رفت. Deliveroo همچنین با خرده فروشان در سراسر انگلستان از جمله Waitrose ، Morrisons ، Aldi و Co-op قرارداد بسته است. این کار به طور م ableثر قادر به انجام کاری بود که روبات های Ocado به موقع به او اجازه می دهند. تام بریتون ، تحلیلگر ارشد GlobalData ، می گوید اوكادو دستگیر شده است ، زیرا "یك سیستم چشمگیر اما سخت برای رشد به روشی مورد انتظار ساخته است" كه قادر به مقابله با رشد غیر منتظره نبود. یا به بیان دیگر ، Ocado در حال بازی طولانی با ربات ها است در حالی که بسیاری از رقبای این بازار با انسانهای ارزان قیمت و پولدار بازار را غرق می کنند. علیرغم این ، اشتاینر معتقد است که هیچ مقایسه ای بین خدمات آنلاین ارائه شده توسط Deliveroo و Ocado وجود ندارد . او می گوید: "بزرگنمایی در مورد ایجاد یک پیشنهاد مشتری است که هیچ کس دیگری نمی تواند با آن مطابقت داشته باشد." اوکادو در حال ایجاد معادل آنلاین یک سوپرمارکت در خیابان های بزرگ است که 15000 کالا را می فروشد. Deliveroo در حال ایجاد معادل آنلاین یک فروشگاه گوشه ای است. در نتیجه ، Deliveroo یک روش گران قیمت برای خرید کالاهای ضروری یکبار مصرف است ، در حالی که Zoom بلند مدت جاه طلبی دارد که در هنگام استفاده از فناوری برای کاهش هزینه ها ، به سرعت سفارشات را انجام دهد. اگرچه اشتاینر درست است یا نه ، نشانه های اولیه امیدوار کننده است تا زمانی که این فناوری ساخته شده و به خدمت گرفته شود ، قابل بحث است. در این بین ، کندی گسترش مراکز توزیع این امکان را برای رقبای سطح پایین فراهم می کند که از Ocado پیشی بگیرند. آمازون نمونه ای از این موارد است. پس از سالها صرف سرمایه گذاری در شبکه مرکز توزیع خود ، زیرساختهای آن به حدی است که می تواند تهدیدهای جدی برای اهداف Ocado باشد. به گفته هانتر ، آمازون می تواند مخزن خود را روی هر چمن کاری که تصور می کند پارک کند. بریتون می گوید این سناریو منجر به این خواهد شد که "دو شرکت فناوری برای تهیه تدارکات بهتر برای سایر خرده فروشان با آن مبارزه کنند. مایکل هیوزون ، تحلیلگر ارشد بازار در CMC Markets ، فکر می کند که این سهم ممکن است حتی بیشتر شود. او می گوید: "یک تغییر چشمگیر به سمت خرید مواد غذایی آنلاین در سراسر جهان رخ داده است ، اما سوال اصلی برای من این است که آیا آنها [Ocado] در آنجا توقف می کنند یا به کالاهای عمومی می روند" "آمازون به طور کلی در خرده فروشی تخصص دارد اما غذا نمی خورد. ویژگی آن بسیار کلی خرده فروشی است. ویژگی Ocado خرده فروشی مواد غذایی است. شما باید فکر کنید که نوعی تقاطع در آنجا وجود دارد. "اشتاینر از طرح تجاری بلند مدت اوکادو به عنوان صحیح دفاع می کند زیرا ، پس از انجام سرمایه گذاری اولیه ، می تواند به سایر خرده فروشان" خدماتی ارزان تر از انجام خودشان کار کنند ". و مهمتر از همه ، لازم است که این کار را با سود انجام دهد. بازی آخر این است که به یک بازار جهانی مواد غذایی بروید که ارزش تریلیون پوند دارد. اشتاینر مانند اسمیت در خرده فروشی Ocado متقاعد شده است که عادت های خرید مردم در طول یک سال گذشته وجود دارد تا ثابت بماند. اگر حق با او باشد ، بازوی مواد غذایی Ocado همچنان رشد خواهد کرد در حالی که تقاضا برای فناوری آن بی حد و حصر است. با این حال ، گزارشی که در پایان سال گذشته توسط McKinsey منتشر شد نشان داد که در حالی که سهم فروش آنلاین با سرعت بیشتری از رشد خواهد کرد قبل از همه گیری ، با رفتن کشورها به مرحله "عادی بعدی" ، همه خریداران خرید از فروشگاه های مجازی را ادامه نخواهند داد. از نظر هوسون ، این مسئله برای اوکادو یک چالش محسوب می شود. "آیا این توانایی حفظ رشد 12 ماه گذشته را دارد؟ [Retail] عملکرد بسیار بسیار خوبی داشته است ، اما 12 ماه گذشته بی نظیر بوده است. "ممکن است خرده فروشی اکوادو از Covid-19 عملکرد خوبی داشته باشد ، اما به نوعی زمان همه گیری نمی تواند بدتر باشد برای یک تجارت گسترده تر که هنوز تا آماده شدن فاصله زیادی دارد. بریتون می گوید: "برای Ocado بهتر بود اگر Covid طی 5 سال اتفاق می افتاد." داستان های جالب دیگری از WIRED🇪🇺 لخته شدن خون و اطلاعات غلط است. شکست AstraZeneca در اروپا عواقب ویرانگری به همراه خواهد داشتx Brexit باعث ایجاد ویرانی در لژیون dropshippers انگلیس می شود📱 دستگاه خود را ارتقا دهید. بهترین قاب های آیفون 12 که هم اکنون می توانید خریداری کنید

to به WIRED Podcast ، هفته علوم ، فن آوری و فرهنگ گوش دهید ، که هر جمعه تحویل داده می شود👉 WIRED را در توییتر ، اینستاگرام ، فیس بوک و لینکدین دنبال کنید

WIRED روزانه ، بدون هیچ مزخرفی درباره همه بزرگترین داستانهای فن آوری ، تجارت و علم ، اطلاعات بیهوده خود را دریافت کنید. هر هفته در ساعت 12 شب به وقت انگلستان در صندوق ورودی خود باشید.

با وارد کردن آدرس ایمیل خود ، با سیاست حفظ حریم خصوصی ما موافقت می کنید

متشکرم. شما با موفقیت در خبرنامه ما مشترک شدید. به زودی از ما می شنوید

متأسفیم ، شما یک ایمیل نامعتبر وارد کرده اید. لطفاً تازه کنید و دوباره امتحان کنید.